BERGEN - Zoals vele horecaondernemers is Marcel Hansen zich op aan het maken voor een fantastisch seizoen. Samen met Ramona Nijssen heeft hij 2 jaar geleden LadyPapa geopend. In het voormalige Nero heeft na een intensieve verbouwing een ware metamorfose plaats gevonden. LadyPapa was nog geen twee weken open of kon de deuren in verband met de pandemie alweer sluiten. “Maar nu is het tijd om vooruit te kijken” zegt Hansen, “we gaan weer ons uiterste best doen om kwalitatief mooie horeca neer te zetten!”
In een stijl dat het beste laat omschrijven als “Art-Deco meets Hollywood Regency” spreekt het restaurant jong en oud aan. Overal waar je kijkt, valt wat te ontdekken, van de gouden koffiemachine tot de graffitiwanden. Een lust voor het oog. Bijna alsof je een hotellobby in Milaan binnenstapt.
“We willen gasten een oprecht en intrinsiek mooie horecabeleving geven, niet alleen wat betreft de inrichting en sfeer, maar ook, en eigenlijk vooral, als het gaat om kwaliteit van de gerechten, de wijnen, de frisdranken en ga zo maar door. Dit dan geserveerd door professionele gastvrouwen en -heren die het vak ook echt verstaan, zorgt ervoor dat mensen terugkomen. Wij focussen ons dan ook echt op gasten die kwaliteit en service herkennen en erkennen”.
Ook duurzaamheid is belangrijk voor Hansen: “Natuurlijk hebben we na de laatste jaren behoefte aan een economisch succesvol jaar, maar inhalen is simpelweg niet mogelijk en alleen omzet gerelateerd denken is passé. Je wilt ook onderscheidend zijn, innovatief en bovendien speelt duurzaamheid (eigenlijk al een hele tijd) een steeds grotere rol. Anno 2022 kan omzet alleen gewoon echt niet langer boven de planeet gezet worden. We moeten aan de toekomstige generatie denken, dat besef ik me heel goed, daar heb ik ook regelmatig gesprekken over met onze kinderen”.
Daarom heeft Hansen voor Soul Water gekozen. “Soul Water is dankzij de aluminium verpakking een betere oplossing vergeleken met plastic en zelfs glas. Aluminium is namelijk meerdere keren recyclebaar. Natuurlijk serveren we de gast een glas kraanwater als die hierom vraagt, maar als horecaondernemer verkoop ik drankjes, en Soul Water, zowel plat als bruis, past heel goed in ons assortiment”.
Soul Water is een sociaal en circulair watermerk dat al een aantal jaar actief is op Ibiza en het Spaanse vasteland. Soul Water heeft daar samenwerkingen gevonden met diverse restaurants en hotels. Sinds 2022 is Soul Water actief op de Nederlandse markt en biedt horecaondernemers een duurzamer en circulair alternatief voor verpakt water.
“Het is wel spannend” vult Nijssen aan. “Blikjes serveren in de horeca is even wennen, maar is steeds meer geaccepteerd. Bovendien vind ik het design van Soul Water te gek! De premium uitstraling en het unieke design past erg goed bij LadyPapa. Ik weet zeker dat onze gasten dit tof vinden. En of dat nu zo is vanwege het duurzaamheidsaspect, de smaak of de uitstraling, dat is om het even. Voor ons is het op alle drie vlakken sowieso een aanvulling en verrijking van ons assortiment!”.