BERGEN - Afgelopen twee weken heeft de DekaMarkt in Bergen een metamorfose ondergaan. Centraal in de nieuwe opzet staan: vers en gemak, logische shoppingroutes en een forse uitbreiding van het assortiment. Nieuw in het aanbod zijn de verse noten, de uitgebreide selectie van kwaliteitswijnen, zogenaamde ultraverse maaltijden en een nieuwe slagerij waar medewerkers zelf vers het vlees snijden. Daarnaast is er veel aandacht voor bloemen en planten vers van de veiling en lanceert DekaMarkt voor het eerst haar eigen Egmonder kaas, gemaakt van de melk van eigen koeien van DekaMarkt. Het nieuwe serviceplein is voorzien van Scan & Go, zodat klanten zelf hun boodschappen kunnen scannen en betalen. Om de heropening te vieren, trakteert DekaMarkt de klanten deze gehele week volop met gratis producten en spectaculaire aanbiedingen.Supermarktmanager Robert van Stralen is trots op het eindresultaat: "Hier voel je het vakmanschap en de aandacht voor verse, kwalitatieve en verantwoorde producten. De klant heeft een ruime keuze uit vlees van topkwaliteit uit onze eigen vernieuwde slagerij. Omdat we zelf inkopen, weten we precies waar ons vlees vandaan komt. Dat vinden we belangrijk. Daarnaast bakken onze bakkers in onze eigen bakkerij heerlijk brood met de allerbeste ingrediënten. Van volkoren tot meergranen. Ook op de winkelvloer bakken we de hele dag door om de versheid van ons brood te garanderen. We maken er deze week een feestje van, dus kom vooral langs! De supermarkt is 7 dagen per week geopend van 08.00 uur tot 21.00 uur."
Dekamarkt trakteert
Om de heropening van DekaMarkt te vieren, trakteert DekaMarkt de klanten volop. Op de openingsdag ontvangen de eerste 200 klanten een gratis bos bloemen en op donderdag 15 september krijgen de eerste 200 klanten een gratis appeltaart mee naar huis. Vrijdag en zaterdag gaan de eerste 200 klanten met gratis croissants of soesjes naar huis. In de openingsweek biedt de supermarkt diverse openingsstunts tegen aantrekkelijke prijzen aan en start de weekend 4-daagse met bijzonder aanbod om er een mooi weekend van te maken. Als kers op de taart organiseert DekaMarkt een unieke ontwerpwedstrijd, waarbij klanten de nieuwe vaste boodschappentas voor DekaMarkt Bergen kunnen ontwerpen. Het beste ontwerp wordt gekozen door supermarktmanager Robert van Stralen, kunstenares Pauline Bakker en Laure Eijpe, hoofd educatie van museum Kranenburgh. De opbrengst van de verkoop van de tas gaat naar het goede doel.
Met eigen productiebedrijven, waaronder akkerbouwbedrijven en melkproductie, stimuleert DekaMarkt smakelijk, lekker en vers eten. Belangrijk uitgangspunt is dat klanten weten waar de producten vandaan komen. Gecombineerd met veel voordeel en inspiratie voor de vraag 'wat eten we vandaag' streeft DekaMarkt naar een smakelijke maaltijd voor ieder soort huishouden.