BERGEN - Bezoekers zijn belangrijk voor de lokale Bergense economie. Met het versoepelen van de coronamaatregelen komt langzaam het toerisme weer op gang. Dus nu is hét moment om Bergen op de kaart te zetten! Wat Bergen vooral nodig heeft, is een ‘jaarrond’ spreiding van bezoekers. Daarom start de speciale werkgroep van de kern Bergen, de Taskforce Bergen, een promotiecampagne in meerdere stappen. Een campagne die bij de eerste stap vooral gericht is op het versterken en bevestigen van het toeristische-recreatieve imago van Bergen.
Videocampagne: het unieke van Bergen laten zien
In de stappen daarna richt de ‘online videocampagne’ zich op het aanspreken van
bezoekersgroepen die vooral geïnteresseerd zijn in het unieke van Bergen. Bezoekers die ook in de ‘schouderseizoenen’ (buiten het zomerseizoen) komen voor kwaliteit. Voor kunst en cultuur. Voor een luxe, comfortabel verblijf. Voor haute cuisine in een van de toprestaurants en hotels. En: voor de wind in de haren, met het strand op steenworp afstand. Kortom: een bezoek aan Bergen moet een verwennerij zijn voor alle zintuigen, het hele jaar door.
Slimme campagne: kijken naar gedrag bezoekers
Deelnemers van de Taskforce Bergen, bestaand uit vertegenwoordigers van verschillende ondernemersgroepen, vroegen bekend televisiemaker én Bergenaar Gert Berg van Berg Media om een slimme online videocampagne op te zetten. Door het steeds meten van het online ‘zoek en boek’-gedrag speelt de campagne in op de interesses van de mogelijke bezoeker en presenteert het prachtige Bergen op het juiste moment bij de juiste doelgroep.
De komende periode start Berg Media met opnames voor de vervolgcampagne. Hierin zullen de unieke kenmerken van Bergen op een passende manier in beeld worden gebracht.
Trots op ons mooie Bergen
Wethouder Erik Bekkering is trots op het resultaat van de eerste stap van de campagne. ‘Het laat zien wat een prachtig, veelzijdig dorp Bergen is. Ik hoop dat deze stap een goede aanzet is tot het herstel van de economie in Bergen en dat toeristen ons het jaar door weten te vinden’. Ook de gebiedsregisseur van Bergen, Han Eshuijs laat weten dat hij blij is met het resultaat: ‘Deze prachtige video is een goede stap om te laten zien hoe mooi ons Bergen is’.
Taskforces: in elke kern van gemeente Bergen
Vorig jaar zijn er in de gemeente Bergen, door de coronapandemie, speciale werkgroepen opgericht, de zogenaamde taskforces. In elke kern: Schoorl, Bergen en de Egmonden, richt de taskforce zich op economie, recreatie en toerisme tijdens en na de pandemie. De gemeente Bergen maakte de oprichting van de taskforces mogelijk. De deelnemers zelf geven met elkaar vorm aan de manier waarop zij per kern de economie, recreatie en toerisme willen aanjagen. De start van de videocampagne voor de kern Bergen is hier een onderdeel van.
Benieuwd geworden naar de eerste video en de speciale website? Bekijk deze via www.bezoek-bergen.nl